Επιστήμονες στις ΗΠΑ αποκωδικοποίησαν το πλήρες γονιδίωμα του φυτού του καφέ, που παράγει τη δημοφιλέστατη σε όλο τον κόσμο ποικιλία «αράμπικα» (arabica), η οποία αποτελεί πάνω από το 70% της παγκόσμιας παραγωγής καφέ.

Επιστήμονες στις ΗΠΑ αποκωδικοποίησαν το πλήρες γονιδίωμα του φυτού του καφέ, που παράγει τη δημοφιλέστατη σε όλο τον κόσμο ποικιλία «αράμπικα» (arabica), η οποία αποτελεί πάνω από το 70% της παγκόσμιας παραγωγής καφέ. Το 2014 είχε προηγηθεί η ανάγνωση (αλληλούχιση) του γονιδιώματος της άλλης ευρέως διαδεδομένης ποικιλίας καφέ, της ρομπούστα (robusta). Όμως η «αράμπικα» είναι μια ποικιλία πιο πολύπλοκη γενετικά και με μεγαλύτερη οικονομική αξία, καθώς θεωρείται ποιοτικά ανώτερη της «ρομπούστα».

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Ντέηβις, με επικεφαλής τον γενετιστή Χουάν Μεντράνο του Κολλεγίου Γεωπονικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών, έκαναν τη σχετική δημοσίευση του γονιδώματος της «αράμπικα» στην ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο βάση δεδομένων Phytozome.net του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ. Η χρηματοδότηση για την έρευνα προήλθε από την ιαπωνική εταιρεία τροφίμων και ποτών Suntory.

Οι απανταχού επιστήμονες και καλλιεργητές καφέ μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν τα νέα γενετικά δεδομένα για να δημιουργήσουν φυτά καφέ «αράμπικα» (Coffea arabica), που θα είναι πιο ανθεκτικά στις ασθένειες και στο περιβαλλοντικό στρες. Ιδίως η κλιματική αλλαγή απειλεί σοβαρά τις διεθνείς φυτείες καφέ μέσα στα επόμενα 30 χρόνια. Ο καφές είναι μια τροπική καλλιέργεια, που καλλιεργείται παραδοσιακά σε μια ζώνη, η οποία εκτείνεται έως 25 μοίρες βόρεια και νότια του Ισημερινού. Το φυτό που παράγει την ποικιλία «αράμπικα», προήλθε από τη διασταύρωση δύο άλλων φυτών καφέ, του είδους Coffea canephora (που παράγει την ποικιλία «ρομπούστα») και του είδους Coffea eugenioides.

empty alt

Παράδοση κατ’ οίκον από έναν ανατριχιαστικό κλόουν

Για δύο ημέρες η αμερικανική εταιρεία ντόνατς Hurts Donut Company ανάθεσε τις παραδόσεις κατ’ οίκον όχι στο «κλασικό» delivery boy, αλλά στον… Pennywise από το It.
empty alt

Η γαστρονομική έκθεση «Ελλάδος γεύση» συνεχίζεται

Έχει ξεκινήσει από τις 18 και θα διαρκέσει έως τις 21 Μαΐου, η έκθεση «Ελλάδος Γεύση» που φιλοξενείται στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου. Στην έκθεση συμμετέχουν οι περιφέρειες Αττικής, Νοτίου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Ηπείρου και Κεντρικής Μακεδονίας προβάλλοντας τη γαστρονομία των περιοχών τους.
empty alt

Πώς μια γιαγιά μαγείρισσα από τη Χίο έγινε viral σε όλο τον κόσμο

Όσα γκουρμέ πιάτα κι αν δοκιμάσεις, πάντα θα επιζητάς το ζεστό, καλομαγειρεμένο φαγητάκι της γιαγιάς σου. Αυτό που έχεις συνδέσει με τις παιδικές σου αναμνήσεις, τα ροζιασμένα της χέρια και την ανιδιοτελή της αγάπη.
empty alt

Το καλύτερο κρασί στον κόσμο κοστίζει 6 ευρώ

Δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία για να απολαύσεις το καλύτερο κρασί στον κόσμο. Αυτό τον τίτλο για το 2017 κατέκτησε μια χιλιανή ετικέτα κόκκινου κρασιού που πωλείται online στην τιμή των 5,5 λιρών (κάτι παραπάνω από 6 ευρώ).
empty alt

Η νέα διατροφική τάση που σαρώνει στη Δύση βρίσκεται ήδη στο ντουλάπι σου

Το φιστικοβούτυρο έχει βρει προσφάτως έναν αντίπαλο στην αμερικανική διατροφή, από την οποία ξεκινούν πολλές νέες τάσεις για να κατακτήσουν το δυτικό κόσμο.
empty alt

Μέλι με ελληνική υπογραφή «Η ΑΒ κοντά στην ελληνική γη» κατακτά επτά αστέρια στο διεθνή διαγωνισμό Great Taste Awards 2019

Το Μέλι Παρνασσού, το Μέλι Κρήτης, το Μέλι Μάνης και το Μέλι Θάσου της σειράς «Η ΑΒ κοντά στην ελληνική γη», που φτάνει αποκλειστικά στα ράφια των καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνεργασία με τη Stayia Farm, απέσπασαν φέτος κορυφαίες διακρίσεις στο διεθνή διαγωνισμό Great Taste Awards […]
empty alt

Γίνε κι εσύ Master of Dinner με την Barilla, τον Πάνου Ιωαννίδη & την ομάδα του!

Τι είναι αυτό που κάνει ένα δείπνο μοναδικό; Σίγουρα τα εντυπωσιακά και νόστιμα πιάτα αλλά είναι αυτό αρκετό; Ποιο είναι το κατάλληλο κρασί για το μενού; Πως θα ετοιμάσεις την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την περίσταση; Εάν έχεις όλες αυτές τις απορίες, τώρα η Barilla είναι εδώ για […]
empty alt

Κουνουπίδι: διαδέχεται το ρύζι και το αλεύρι;

Ένα πρώην μεγαλοστέλεχος του μάρκετινγκ, η Gail Becker, από τότε που απέκτησε δύο παιδιά με κοιλιοκάκη άρχισε να αναζητά τροφές χωρίς γλουτένη, προσπάθεια που την οδήγησε στην απόφαση να φτιάξει τη δική της ζύμη, αντικαθιστώντας το λευκό αλεύρι με κουνουπίδι.
Back To Top