Ένα πρώην μεγαλοστέλεχος του μάρκετινγκ, η Gail Becker, από τότε που απέκτησε δύο παιδιά με κοιλιοκάκη άρχισε να αναζητά τροφές χωρίς γλουτένη, προσπάθεια που την οδήγησε στην απόφαση να φτιάξει τη δική της ζύμη, αντικαθιστώντας το λευκό αλεύρι με κουνουπίδι.
Τα παιδιά της Becker λάτρεψαν τόσο πολύ τα φαγητά της, που την έπεισαν, το 2016, να εγκαταλείψει τη δουλειά της για να ξεκινήσει τη δική της επιχείρηση, με την ονομασία Caulipower, όπου πουλάει πίτσες και μείγματα μαγειρικής από κουνουπίδι αντί για αλεύρι.
Μέσα σε λιγότερα από δύο χρόνια η Caulipower έχει φτάσει να αξίζει πολλά εκατομμύρια και να διαθέτει τα προϊόντα της σε 9.000 σημεία πώλησης στις ΗΠΑ.
Το παράδειγμα της Caulipower, σύμφωνα με τους New York Times, είναι ενδεικτικό της στροφής που κάνουν τα τελευταία χρόνια οι Αμερικανοί προς μοντέλα διατροφής ελεύθερα γλουτένης, με λιγότερους υδατάνθρακες και περισσότερες φυτικές τροφές. Μιας τάσης που έχουν αρχίσει να λαμβάνουν υπόψη τους οι εταιρείες και η οποία δυναμώνει μέσα από τα social media, όπου πληθαίνουν οι αναρτήσεις αλμυρών αλλά και γλυκών συνταγών με λαχανικά στη θέση των σιτηρών.
Σύμφωνα, επιπλέον, με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, στις ΗΠΑ οι πωλήσεις προϊόντων με κουνουπίδι διπλασιάστηκαν μέσα στον τελευταίο χρόνο, ενώ άνοδο παρουσίασαν κι εκείνες άλλων προϊόντων όπου τα λαχανικά αντικαθιστούν το αλεύρι ή τα ζυμαρικά.
Το ρύζι και τα άλλα προϊόντα από λαχανικά όχι μόνο είναι ελεύθερα γλουτένης αλλά, επιπλέον, δίνουν λιγότερες θερμίδες και υδατάνθρακες και, συνήθως, περισσότερες φυτικές ίνες. Το κουνουπίδι, συγκεκριμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική είτε πολτοποιημένο είτε ψιλοκομμένο.
Μάλιστα, σύμφωνα με τη διατροφολόγο Alix Turoff, το κουνουπίδι ταιριάζει ιδιαίτερα σε πιάτα με σάλτσες και έντονες γεύσεις, όπως κάρι και τσίλι, καθώς απορροφά σαν σφουγγάρι τις γεύσεις των άλλων υλικών. «Μας ανοίγει το δρόμο ώστε να γίνουμε πιο δημιουργικοί και να προσθέσουμε περισσότερα λαχανικά στη διατροφή μας», σχολίασε η ίδια.