Δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες διαθέτει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κάθε χρόνο. Και φυσικά μεγάλο μέρος ξοδεύεται στην “στράτευση” των ποπ ειδώλων της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Σύμφωνα με την έρευνα αμερικανών επιστημόνων οι σταρ βλάπτουν σοβαρά την υγεία των παιδιών και των εφήβων, διότι συμμετέχουν σε διαφημίσεις που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα. Ερευνόντας όλες τις διαφημίσεις της περιόδου 2000-2014 που προβλήθηκαν, αναρτήθηκαν ή δημοσιεύθηκαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης των ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι 163 διασημότητες της ποπ προώθησαν 590 προϊόντα, τα 107 εκ των οποίων αφορούσαν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ροφήματα, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους «κολυμπούσαν» στα λίπη, τις θερμίδες και τη ζάχαρη.
Η Κέιτι Πέρι διαφήμισε αναψυκτικά και πατατάκια, ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ αλυσίδες πρόχειρων φαγητών και αναψυκτικών, οι One Direction αναψυκτικά και μπισκότα, και οι Maroon 5 που διαφήμισαν αναψυκτικά και φρουτοποτά.
Στο χορό των προσοδοφόρων διαφημίσεων μπήκαν και μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής κάουντρι σκηνήε. Η Κάρι Άντρεγουντ διαφήμισε βιταμινούχο νερό και σοκολάτες και ο Μπλέικ Σέλτον αναψυκτικά και πίτσες.
«Δεδομένων των ποσοστών παχυσαρκίας στους εφήβους, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η πλειονότητα (το 71%) των διαφημίσεων για ροφήματα που έκαναν οι αστέρες της μουσικής αφορούσαν αναψυκτικά με ζάχαρη. Αντίστοιχα, οι διαφημίσεις για τρόφιμα αφορούσαν σε ποσοστό 81% ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα πρόχειρα φαγητά των φαστ φουντ, οι καραμέλες και διάφορα σνακ με φτωχή θρεπτική αξία », υποστήριξε η επικεφαλής ερευνήτρια η δρ Μέρι Μπραγκ, επίκουρη καθηγήτρια στον Τομέα Υγιεινών Επιλογών, Πολιτικής & Αξιολόγησης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.
Στην Αμερική το μέσο παιδί σχολικής ηλικίας βλέπει περίπου 4.700 τέτοιου είδους διαφημίσεις τον χρόνο, ενώ ο μέσος έφηβος βλέπει 5.900.Συνολικά, τα τέσσερα πέμπτα των διαφημίσεων τροφίμων και τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων ροφημάτων είναι ανθυγιεινά.
Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση “Pediatrics”έδειξε ακόμα ότι κανένας σταρ δεν συμμετείχε σε διαφημίσεις φρούτων, λαχανικών ή προϊόντων ολικής αλέσεως – γεγονός απολύτως λογικό, σύμφωνα με την δρα Μπραγκ, διότι «καμία εταιρεία παραγωγής τέτοιων προϊόντων δεν έχει αρκετά χρήματα ώστε να πληρώσει έναν μεγάλο σταρ».